"Piptoły"

piątek, 18 kwietnia 2014
data:post.title




Ostatnio męczy mnie taki problem: 
jak powinno się nosić buty z wyciętymi palcami? 

Myślę, że większość powie – oczywiście bez rajstop, bez skarpet!!! A ja zastanawiam się: dlaczego? Dlaczego tak powinno się nosić?  Przecież elegancka kobieta nigdy nie pokazuje się bez rajstop lub też pończoch! Ktoś powie: ale sandały nie są eleganckie! A jak są? Dobrze wiemy, że są (w znaczeniu: bywają) bardzo eleganckie sandały i co wtedy?

Kolejna sprawa to buty z wycięciem z przodu. Mamy dwa typy takich butów: peep toe i open toe. Fason peep toe (tzw. piptoły), to buty z wycięciem na jeden, góra dwa palce. Nazwa wzięła się od angielskiego słowa "peep" oznaczającego wyglądanie i podglądanie. Open toe, to buty z całkiem otwartymi palcami, wycięte tak, aby pokazywać całe palce u stóp. W przypadku tych drugich, gdzie jest to ewidentnie obuwie letnie, jestem zdecydowanie na TAK, czyli na gołą nogę! A co w przypadku tych pierwszych? Czy takie małe wycięcie zobowiązuje nas do noszenia takich butów tylko w lecie? Wiosna jest cudowną porą do noszenia właśnie takich „piptołów”! Ale jeszcze jest za chłodno, żeby chodzić z gołymi nogami! Co robić?

Osobiście nie mam nic przeciwko temu, aby do eleganckich „piptołów” nosić pończochy lub rajstopy. Oczywiście powinny być cieniutkie, bez wzmocnień, a szew schowany, tak, żeby były niewidoczne. Nie polecam takich rajstop, które mają wycięcie na palce – zawsze widać różnicę, kolor nóg jest ciemniejszy od palców i to, moim zdaniem, wygląda fatalnie.
Zgadzam się co do jednego: w lecie do sandałów nie zakładamy cielistych pończoch! W lecie!!! Ale jeśli skarpetki, albo grube rajtuzy tworzą super stylizację (a widziałam takie u największych modowych ikon), to czemu nie?! Co Wy o tym sądzicie?

Dzisiejsza moja stylizacja ma dwa oblicza: jedno oblicze jest ze sportowym butem, drugie – właśnie z butem typu peep toe. Założyłam je na gołą nogę gdyż pogoda była niezła, no i spodnie, więc było mi ciepło :) Ale może kiedyś zaszaleję i pokażę Wam taką kontrowersyjną stylizację z sandałami i skarpetkami lub rajtuzami? A dzisiaj szaleństwo jeśli chodzi o wzory - tak różne, a tak pasują do siebie! Dzięki takiej samej kolorystyce.  Zapraszam :)













  fot. Olimpia Rakowska    



 sweter, torba - Zara,  spodnie, kimono - H&M,  bluzeczka - Massimo Dutti, sneakersy - Berska, peep toe - Casanita  , naszyjnik - Douglas 




Prześlij komentarz