Jak upolujesz łososia ...

wtorek, 12 lipca 2016
data:post.title
                                         foto źródło


Dzisiaj - post kulinarny :) Nie jestem super kucharką, chociaż moje dzieci i mąż bardzo sobie cenią moją kuchnię i moje poczucie smaku :) Kiedyś gotowanie, pieczenie zdecydowanie bardziej mnie bawiły teraz sprawia mi to mniej radości :D Dewiza mojej kuchni to: łatwo, prosto i przyjemnie, ale przede wszystkim smacznie i zdrowo! A jak zdrowo, to może łosoś? ;)

No więc, co zrobić jak upolujesz łososia? Zrób z niego ładnego fileta a jak nie potrafisz ... to go po prostu kup! Kup, umyj i połóż na deseczce. 
 
                                                                  


Następnie przygotuj blachę, wyłóż ją folią i wysyp dużo, dużo soli, tak żeby tworzyła grubą warstwę, ok. 2 -3 cm. Połóż na nią łososia i przypraw go przyprawą do ryb. Na wierz połóż gałązki zielonej pietruszki albo koperku i plasterki cytryny. Może też być to inne ziele, np. bazylia.




Tak przygotowanego łososia (a zajmie Ci to max. 10 min) wstaw do nagrzanego do 180 st.C piekarnika na 35 - 40 minut.  



I to wszystko! Łosoś gotowy!. Teraz tylko na talerz, dodaj co tam lubisz, może szpinak? ... i zajadaj! 

Prawda , że mega proste? :) A jakie smaczne! I zawsze się udaje :)))




Tak na koniec: wiemy, że ryby i to tłuste, a łosoś do takich należy, są bardzo zdrowe. Ale, jest jedno "ale", pod warunkiem, że to jest dziki łosoś   –  a nie hodowlany!  

No to smacznego :)




Prześlij komentarz