The 19th century pantalets.

niedziela, 21 lipca 2019
data:post.title

Takie pantalony już od dawna chodziły mi po głowie ;D Zastanawiałam się skąd je wziąć. Chciałam już takie uszyć, albo coś przerobić ale najlepiej byłoby dostać gdzieś oryginalne, takie, które pamiętają te czasy. No i jak to najczęściej bywa, przypadek sprawił, że je mam! Byliśmy na wycieczce rowerowej Niemczech, w pięknej krainie geograficznej Łużyc Dolnych, Spreewald , i tam w małym miasteczku Burg, w antykwariacie dokładnie, takie jakie miałam na myśli, dostałam! :) Po co mi takie pantalony??? Będę w nich chodzić! Tak, tak, bo parafrazując jeden z tytułów Bonda - moda to za mało! ;D Dla mnie moda to nie tylko klasyka, elegancja i szyk, co uwielbiam na równi z tą drugą stroną - zabawą i oryginalnością! Także dzisiaj na wesoło!
Stylizacja: może trochę ...nietypowa? ;) Lniana, dość luźna sukienka, do niej założyłam  XIX (albo XVIII) wieczne pantalony, które można powiedzieć, że są pra-pra-pra-leginsami ;D Dla podkreślenia charakteru tej stylizacji założyłam ciężkie, wiązane buty - współczesne trzewiki, a zamiast torebki - pomarańczowy plecaczek. Dodatków niewiele - cekinowy kołnierzyk i kapelusik.A, i jeszcze kolczyki, które sama "wykombinowałam" ;D



The vintage pantalets have been on my mind for some time and I wondered where to get them from. I was thinking of making a copy myself by sewing from the scratch or even turning, by crafty alterations, something existent and similar into looking more original, but obviously it would be ideal to get hold of the genuine ones, ‘remembering’ the old times.
Well, as it is often the case, a very lucky coincidence helped and indeed I've got them now.  We went on a cycling trip to a German beautiful region of the Lower Lusatia, Spreewald and there, in an antique shop in a small town Burg I found exactly what I was looking for.  Why would I need the old-fashioned pantalets?  I will of course wear them!
Rephrasing the title of a Bond movie, ‘the fashion is not enough’, for me, fashion is not exclusively a class, elegance and chic, which I love, but equally with fun and uniqueness. And so today, a jolly and playful theme.  

Styling: maybe a little .. unconventional?  A rather loose dress made of linen, with the 19th, or possibly even 18th century pantalets underneath, almost an ancient equivalent to the nowadays leggings. To keep up with the character, I wear ‘heavy’ style, lace-up ankle boots, quite like the Victorian ones.
In place of a handbag, an orange rucksack. Not so much in a way of accessories:  a sequin collar and a hat. Oh, and the earrings, my very own design.




Zdjęcia : Monika Homan

sukienka - Stella Milani,
pantalony - antykwariat w Burg,
kołnierzyk - Zara,
buty - Zara,
plecak - Hexeline,
kapelusz - C&A.

27 komentarzy

  1. Ale fajne te pantalony:):):) Bardzo lubię jak Ktoś gdzieś coś pokaże innego:):) Super:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pantalony są świetne! Nie miałabym pojęcia jak je nosić, ale Tobie to wyszło znakomicie. Jak widać, trzeba też mieć odpowiednią figurę, bo nie każdej sylwetce będzie taki look pasował :) śliczny też kołnierzyk i sukienka. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, akurat ta stylizacja jest bardzo "luźna" i myślę, że każda sylwetka się w nią zmieści :) Buziaki :)

      Usuń
  3. Świetna stylizacja idealna na zwiedzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie odlotowo wyglądasz Magdo !!! Pantalony świetne jak i cały look !!!
    Pozdrawiam Madziu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu kochana, bardzo dziękuję! :) Buziaki :)

      Usuń
  5. Wow, that is such a great find! And you styled it well, very chic, carina!

    Marie
    The Flower Duet

    OdpowiedzUsuń
  6. Te pantalony "zrobiły mi dzisiaj dzień". Tylko z Twoim wzrostem i figurą można sobie na nie pozwolić. Oryginalny i wesoły zestaw. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham takie ubrania!!! Jest fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogromnie dużo radości mi sprawiłaś ❤ Jesteś wspaniała Madziu 🌷 Własnie dziś o Tobie myślałam!!! 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo oryginalnie podoba mi się to :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O rety jakie super to połączenie, dawna moda z modą teraźniejszą a te buty dodają pazura do stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O ja cię.... Jestes niesamowita!!! Baaardzo mi się podoba, choć w zyciu bym takiego zestawu nie wymysliła! Dla mnie jesteś boska- piękna i awangardowa! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest cudnie i bardzo wesoło:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Super stylizacja :) Buty są genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeju!!! Też chcę takie!!!
    Ale fajowa stylówka Madziu!!! Po prostu buzia sama mi się uśmiecha do Ciebie:))
    Jak zawsze po mistrzowsku całośc skomponowałaś! A z pantalonami, to nie lada wyczyn!:))
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dałabym Ci Nobla za odwagę i podążanie własnymi modowymi ścieżkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łaaaa, jaki odlot! Jakie pantalony! Jaka sukienka! Jaka fajowa całość!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Magdo, jesteś niesamowita. Może jakbym zobaczyła kogoś tak odzianego na ulicy, pokręciłabym głową - a Ty tak wszytko połączyłaś, że powtórzę za Sivką - jest odlotowo.
    Pozdrawiam Cię ciepło.
    Magdo, nadal nie widzę Twoich nowych postów. Dzisiaj "weszłam" dzięki blogowi Tary.

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądając Pani stylizacje często przychodzi mi na myśl Ania z Zielonego Wzgórza.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta stylizacja na pewno przyciągnie niejedno oko i uśmiech - extra - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Madzia, takie pantalony to tylko Tobie pasują, serdecznie pozdrawiam ❤️🌹🌺

    OdpowiedzUsuń
  21. Magda !!!! Oczywiście widziałam te Twoje pantalony już dawno, ale czas tak szybko upływa, że nie napisałam komentarza !!!!
    Kochana - powiem tak : JESTEŚ SZALONA !!!!!!!!!!!!!!!!!! Cudowna, niepowtarzalna, niezwykła i taaaaaka odważna !!!!
    PDZIWIAM bez końca :) )))
    Kisses - (rowerzystko) ;) - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
  22. Twoje stylizacje są nietuzinkowe, artystyczne i z polotem. Fatastyczny blog! Pozdrawiam, Pola :)

    OdpowiedzUsuń